Sofia Haag

Inspiration From Dubai

Poolhäng med choklad och bananmilkshake + bästa boken How to be parisian (perfa eftersom jag vill vara fransk).Fina blommor är alltid inspirerande! Drömbilen! Tycker det är så snyggt med bilar som har två ränder och röd får den ju även gärna vara! Mitt allra första besök på Tiffany's!! Det kan man inte tro eftersom jag är stort fan av Breakfast at Tiffany's, detta var på Dubai Mall - världens största köpcentrun.Pelare full av snäckor på hotell Atlantis.Favoritsolglasögonen (Marilyn inspirerande) och Voss vatten som automatiskt fick mig att tro att jag kom direkt från Tumblr.Klockren skylt!

Treats of Abu Dhabi / Dubai

Hotellfrukost!
Kamomillte och en stor macaroon blev en favorit! Första gången på ett mysigt café på hotellet och andra på Paul, ett café som jag och mamma var på mycket i Prag och hittade även i Dubai.
Starbucks var en självklarhet (även om jag gillar det mer Sverige haha). Här med isvaniljlatte och felstavat namn utanför Atlantis hotell.

Hotel Atlantis

När jag såg en dokumentär på tv för 7 år sedan om Dubai som bland annat visade palmön - då visste jag att den nya drömdestinationen skulle bli just Dubai. När vi åkte över staden med flygplanet precis innan vi landade och såg palmön från above kändes allting i stort sett fulländat haha. Vi åt även lunch på Dubai's största hotell, Atlantis. Hur fint som helst stora delar av väggarna var ett akvarium fullt av olika slags undervattensdjur. Sen tog vi även det så kallade palmtåget tillbaka till själva stan, ut från palmön och då såg man hur många lyxiga villor och lägenheter som helst. Alla med egen tillhörande strand, palmer och även världens enda sjustjärniga hotell Burj Al Arab som utsikt.

Dubai Marina

Ett av mina favoritställen i Dubai var "Dubai Marina" som kändes ungefär som en blandning mellan New York med skyskrapor och Florida med lyxiga yachts och palmer. Nu bodde ju vi på hotell i Abu Dhabi men om jag skulle bott i Dubai skulle jag lätt välja ett hotell i det här området! Det var verkligen så himla fint och mysigt. Ett måste att besöka när man åker dit.

Kryddmarknad

Alla dessa oplanerade bloggpauser.. Men nu så, nu har jag en hel del inlägg med bilder från Dubai och Abu Dhabi på lager - trots att det var ca tre veckor sedan jag var där. Hur som helst så är ovanstående bilder från en kryddmarknad som jag och mamma hamnade på i den gamla delen av Dubai. Det var dock inte bara kryddor utan fanns en hel del hantverk, lampor, skor etc. Kändes exakt som marknaden från den andra Sex and the City filmen!

Utan Bekymmer

Har då inte bara haft en underbar resa utan även en GRYM helg. Kom hem till jobbhelg på Göta Lejon men jag trivs så extremt bra att det knappt känns som jobb när man är där. Hur som helst i fredags när jag hade slutat mötte jag upp Sofie, Jossan, Matilda och Tom och vi drog till Hirschen där vi mötte upp några fler och blev ett större gäng! Efter ett tag åkte vi till Magenta där vi hade sjukt kul! Ovanstående bilder är några favoriter från fredagsnatten. På lördagen efter jobbet satte sig gänget i vår lilla personalbar och Sofie kom även dit. Hade himla trevligt som vanligt och tanken var egentligen att vi skulle till klubb men senare när kvällen blev natt drog vi istället till lägenheten på Söder och fortsatte vårt party! Grym kväll, grym helg!

iDubai

VÄNNER! Från kylan till värmen i Abu Dhabi och Dubai och sedan tillbaka till kylan igen. Kom hem från en underbar resa torsdagnatt och har haft det fullt upp hela helgen men nu har jag tid att uppdatera. Ovan är endast ett fåtal bilder och är dessutom tagna med mobilen. Tog självfallet med mig systemkameran och mitt nya 50mm objektiv som jag använde flitigt så detta blir bara en liten teaser av vad som väntas i bildväg.

Time is running out

Har blivit jätteinne på att köpa ett timglas att ha i mitt rum, egentligen utan nytta men tillför lite mystisk klass över det hela ändå. Hittade idag på Zara Home där jag och Agnes alltid brukar gå in pga all underbar inredning. Vitt/silver/svart sand får det även gärna vara!

Twelve o'clock treat

Åt så sjukt god brunch idag med Agnes på Café Sirap! Amerikanska pannkakor med sirap, banan och choklad + en latte. Hamnade i the heaven of brunches helt klart! Satt där ganska länge och efteråt promenerade vi lite i stan och kollade i affärer, själv försöker jag spara pengar såhär de här sista dagarna innan Abu Dhabi / Dubai vilket går sådär. Men hamnar man i brunch-himlen är det ju värt det!?

Kulturell Söndag

Supermysig söndagskväll och perfekt avslut på veckan. Efter jobbet mötte jag upp Bella och vi gick till Vapiano och åt middag. Blev för mig jättegod oxfilépasta som blev lite av en ny favorit och vi drack även varsin Strawberry Jar! Efteråt tog vi oss till Fotografiska och kollade utställningarna eftersom vi pratat om det himla länge. Blev i alla fall väldigt inspirerad till att fota mer. Vill verkligen komma igång nu när jag har nytt objektiv och inspiration på topp! Imorn börjar en ny vecka som kommer inledas i Sverige och avslutas i DUBAI(!!). På torsdag lämnar jag landet men innan dess är det många planer som står på schemat. Kram!

2015 0%

Årets första inlägg och jag vill börja med att säga GOTT NYTT ÅR!
Helt sjukt att det är 2015.. Anyway hade en mycket trevlig nyårsafton måste jag säga. Mötte upp Matilda på dagen och vi åkte hem till Miriam där vi åt pizza, fixade oss till musik och drack lite vin. Temat på nyårsfesten var GLITTER vilket är högst ovanligt att det förekommer på mina plagg haha men Matilda hade med sig flera klänningar och räddade kvällen från att bli ett fashion emergency! Eter många om och men slutade det i en guldglittrig klänning. Vi åkte ganska tidigt hem till Cecilia och Amy som också är kollegor. Trots att medelåldern nog landade någonstans mellan 25-30 hade vi trevligt ändå och poppade champagne vid tolvslaget när vi såg fyrverkerierna från Kristineberg. HIT ME, 2015!